Powered By Blogger

donderdag 16 maart 2017

Hard aan het werk

Het hele huis aan het verven

Begonnen met het verven van het huis er zijn nu 2 ruimtes helemaal klaar. Nu bezig met de volgende. Het is hard werken want we willen het graag af hebben.
Soms zit het even  tegen en dan stoppen we. Afgelopen nacht zijn we zelfs om 2 uur uit bed gegaan om het plafond nog een keer in de verf te zetten.

Zoektocht

Terug naar mijn meisjesnaam hoe gaan we dat regelen in Hongarije. Mijn vriendin (hongaarse) belde met onze gemeente en legde uit hoe en wat. Het kon niet in Pacsa maar wel in Zalaapatí dus daar naartoe. Daar kreeg ik al snel te horen dat het niet kon, maar dat ik naar Keszthely moest. Dus daarheen en meteen wat spullen voor onze verftoer gekocht.
Ook daar moest ik niet zijn maar toch in Zalaegerszeg. Nu zat eerst de feestdag ertussen dus moest ik wachten tot vandaag. Gelukkig de goede dag gekozen want ze blijken alleen dinsdag en donderdag nog maar open.
Even naar het postkantoor voor een belastingzegel en voor 1000 FT of wel ongeveer 3,30 Euro heb ik mijn kaart.

Onderweg naar huis zou ik dan bij Pacsa stoppen. Eerst nog even een stop onderweg in het dorpje Pölöskei. Daar heerlijke limondade (suikervrij) gekocht bij het fabriekswinkeltje.

Met de veranderde registratiekaart naar gemeente in Pacsa terug. Natuurlijk lukte het nog niet, maar de dame was welwillend en vroeg me een mobiel nummer achter te laten dan zou ze na de middagpauze bellen waarom het nu nog niet lukte. Ik was gewoon sneller dan Pest waar ze de kaart verwerken. Dus morgen maar weer terug en meteen mijn auto ook op de goede naam laten zetten. Verzekering komt dan de volgende week wel.
Dus dan nog snel een keer een rondje Zalaegerszeg om wat dingen te regelen.

Weer thuis

Net na de middag weer thuis maar snel alles afplakken en weer verder verven. We kwamen er achter dat 1 blik muurverf niet de juiste is dus morgen maar omwisselen.
Tussen het verven door even genieten van het mooie lente weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten